Wednesday 22 July 2020

SOLAT-SOLAT SUNAT TERPILIH


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ ٱلَّذِي هَدَىٰنَا لِهَٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهۡتَدِيَ لَوۡلَآ أَنۡ هَدَىٰنَا ٱللَّهُۖ لَقَدۡ جَآءَتۡ رُسُلُ رَبِّنَا بِٱلۡحَقِّۖ وَنُودُوٓاْ أَن تِلۡكُمُ ٱلۡجَنَّةُ أُورِثۡتُمُوهَا بِمَا كُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ ٤٣
Segala puji tertentu bagi Allah yang telah memberi hidayat petunjuk untuk (mendapat nikmat-nikmat) ini, padahal Kami tidak sekali-kali akan memperoleh petunjuk kalau Allah tidak memimpin kami (dengan taufiqNya); sesungguhnya telah datang Rasul-rasul Tuhan kami dengan membawa kebenaran. Dan mereka diseru: Itulah Syurga yang diberikan kamu mewarisinya dengan sebab apa yang kamu telah kerjakan. (Surah al-A’raf: ayat 43)



Perkongsian kali ini berkaitan dengan solat sunat. Ada banyak solat sunat untuk diamalkan dalam Islam. Kita boleh saja membeli buku di kedai atau memuat turun dari google playstore untuk mendapatkan solat sunat. Sekarang ini sangat mudah untuk mendapatkannya, hanya tunggu untuk beramal saja. Perkongsian saya kali ini bukan semua solat sunat saya senaraikan sebaliknya hanya beberapa yang dipilih sahaja. Semoga ianya bermanfaat untuk semua.


No comments: