Friday 8 July 2011

Wadah Perjuangan



Wahai Sahabat
Bukakan Mata
Secerah Fajar yang bersinar
Menyusun Jalan
Selembut Sutera
Salam yang Penuh Warna Hikmah

Wahai Sahabat
Mari Bersama
Berjihad Fi Sabilillah
Mengibar Panji
Panduan Ummah
Al-Quran dan As-Sunnah

Allah Tujuan
Rasul Tauladan
Al-Quran Pedoman
As-Sunnah Ikutan
Syahid Cita-Cita
Jihad itu Jalan
Ukhuwah Bersama
Bersatu Hati

Allah Ya Allah 
Allah Ya Allah
Allah Bantulah Kami
Allah Pimpinlah Kami
Allah Tolonglah Kami
Allah Bimbinglah Kami

Allah Ya Allah
Allah Ya Allah
Allah Bantulah Kami
Allah Ya Allah
Allah Redhalah Kami


Tak habis2 dgn kisah sahabat..krn ku perlukan sahabat dan telah ku temui sahabat yang serasi denganku,yang memahamiku..dgn izinNya!Terlalu ramai sahabat yg ku temui dan yang ku kenali.Ku amt bersyukur..dgn doa mereka,berjuta nikmat yg ku dpt.Alhamdulillah..

Kadang2 susah juga nak menjaga hati2 sahabat ini..
Kadang2 malas juga nak melayan hati2 sahabat seperti itu..
Selalu je sayang mengatasi sikap susah itu..
Selalu je kasih melawan perasaan malas itu..
Redho..Redho..Redho..
Pasrah..Pasrah..Pasrah..
Sungguh, bicara dari bicara..
Pasti ,hati tetap hati..
Benar, fikiran ubah fikiran..
Yang bicara itu..dari lidah
Yang tetap merasa itu adalah hati
Yang berubah-ubah fikiran..


Diri ini tidak pernah serik untuk terus..
Diri ini hanya mampu berdiam dalam
Diri ini sudah berjanji bahawa..
Diri ini tidak kisah walau..
Diri ini tahu tentang..
Diri ini masih lagi..
Diri ini akan..
Diri ini..
Diri..
..


Raudhatul Asrar,
Kita tak selamanya berada di tempat yang sama,kita akan bergerak ke suatu tempat yang lain bila tibanya waktu itu.INGAT!!!!!!!

Luahan dari sahabat bernama TEMAN & SAUDARAku...

"Sebenarnya,aku anggap diriku masih belum matang walaupun umur kian meningkat.Manusia mudah sensitif dengan perasaan kerana mereka asyik melayani perasaaan itu.Aku semakin bahagia dengan kehidupan begini kerana aku seorang yang bertuah.Setelah lama berfikir, barulah aku sedar bahawa aku sedang menghabiskan banyak masa kerana dia. Hati aku selalu ingin meninggalkannya tapi..aku sering mengingatinya.Aku bertanya pada diri sendiri mengenai dia adakah dia penting buatku atau aku yang sengaja menentukan bahawa dia penting.Ada orang kata,hidup masih panjang..mati semakit dekat.Aku mahu hidup bahagia dan gembira selalu walaupun ada masalah.Aku harus tidak berasa malu untuk berubah walaupun ianya sukar bagiku.Hari demi hari sering berlalu dgn meninggalkan kesan tekanan perasaan.Secara automatik manusia begitu ego dgn kelebihan yg diberikan yg berbentuk naluri.Melakukan dosa dpt dirasai bukan disedari..itulah aku.. kerana diri kekurangan ilmu.Hanya krn dia..ku terseksa."

=Siapa aku tanpamu..sebenarnya kau silap,siapa KAU tanpa AKU!!??

1 comment:

Unknown said...

siapakah dia itu?harap bukan diri ini....krn dri ini tidak mahu lg mmbuat org lain lelah bila bersamaku...