Wednesday 8 June 2011

Inilah Aku



Salam,

Boleh jadi kita mempunyai ramai kenalan namun sukar untuk mencari yang benar-benar sayangkan kita dengan ikhlas kepada Allah. Mungkin kita pernah baca cerita tentang orang yang bercinta yang apabilanya salah seorang kecewa,mesti sanggup melakukan perkara yang tak sepatutnya mengikut emosi.Boleh jadi ada persamaan  dengan kisah cinta sahabat,kita sering mendengar atau menerima kata-kata yang manis.Itu adalah perkara yang baik dalam persahabatan.Bertambah lagi dengan kata-kata doa dari mereka.Tapi bila berlaku perselisihan faham dengan sahabat,apa mungkin boleh hilang lukanya sedangkan kita sudah menolak cinta yang lain?Ahh..aku hanya pilih cinta Allah.

Allah sering menguji manusia tak kira dalam bentuk apapun.Aku sendiri akui diri sendiri masih lemah.Dalam menikmati isi dunia,kadang-kadang lalai.Yang lebih memberi kesan,kita memberi perhatian pada seseorang yang kita anggap bisa membawa atau membimbing kita ke arah kebaikan.Tiba-tiba dia menolak kita..itu yang yang terjadi.Mengapa?Tepuk dada tanya iman.

"Aku cinta kepada orang-orang soleh padahal aku bukan termasuk dari golongan mereka. Barangkali aku boleh mendapat syafaat dari mereka. Aku benci orang-orang yang perdagangannya adalah maksiat kepada Allah SWT. Walaupun barangan dagangan kita sama." (Imam Syafie)


wasalam.



No comments: