Sunday, 1 May 2011

WARKAH BUAT SAHABAT TERCINTA


Bismillahirrahmanirrahim…
Dengan nama-Mu  yang memiliki segala keagongan dari segala penjuru langit menembusi bumi indah. Dari  dasar lautan gambaran kedamaian dan puncak gunung tanda ketenangan. Aku sama-sama tertewas dalam melimpahkan lafaz kesyukuran dari bibir serba daif ini. Kekuasaan-Mu  yang tiada tandingan segala penguasa dunia. Biarkanlah aku dikuasai oleh rasa kesyukuran pada-Mu…
Malam kelam dan sepi, merungkai mimpi bertamu kembali dalam lena. Mana bisa akan hilang khayalan anak Adam ini selagi rasa terpedaya pada dunia cantik tidak mampu ditumbangkan. Bergerakkan merentas sempadan masa dan dunia, dalam fantasi mimpi yang meliburkan hati. Segala seakan dapat kugenggam dengan hanya melelapkan mata. Maafkan aku, andai khayalan ini melekankan aku dari mengingati-Mu, kerana yang bertamu dalam lenaku tidak tidak pernah aku undangi…
Terima kasih kerana mengejutkan aku dari lena panjang bersama mimpi indah, sememangnya aku seharusnya tidak mampu lagi bermimpi bersama dugaan dunia realiti yang menggusarkan hati. Aku tidak mengerti tuhan, mengapa kemurungan yang tercampak dalam diri ini terlalu menguasai alam nyata yang penuh duri tersisih dari ingatan hamba-Mu ini, sedang aku selayaknya harus jadi pejuang yang serba kental mengharungi dugaan hidup. Suara bisikan apakah yang menganggu  tirai hati hamba -Mu ya Allah sehingga berkocak lagi kolam perasaan yang selama ini tenang menyembunyikan rasa….
Bukan sebarangan cintanya yang ingin aku persembahkan pada-Mu, dimulai dengan  salam pujian keagungan, ingin ku hias cinta ini biar istimewa jadinya. Sesetia ombak pada pantai yang saban hari bertepukan bersama, setianya pada siang yang saban hari bergiliran memutari masa di dunia -Mu ini. Begitulah jua ingin aku jadikan kesetiaanku pada-Mu.
Padamkanlah api kecintaan sesama makhluk berlapikkan nafsu syahwat di dalam hamba – Mu.Biarlah cinta yang akan terbina antara aku dan dirinya didasari rasa kudus di hati mengharap redha-Mu.Usah diterbalikkan hati ini pada dunia yang sementara tatkala cinta-Mu melambai untuk terus ku dakapi menuju alam tiada hujung yang kekal abadi. Segalanya mungkin impian nurani semata, tapi inilah janji taat setia dan kesyukuran pada-Mu. Telah lama kuperhati kebesaran dan keindahan -Mu dan biarlah hati ini turut bersaksi tentang keagungan cinta-Mu…
Sebagai hamba lemah, aku berserah pada-Mu, agar pulau bahagia yang aku idamkan bisa Kau tunjuki. Segenap kekuasaan milik-Mu dan aku hanya memohon rahmat-Mu, semoga tak lupa hati ini dari mengingati-Mu dan biarlah hati ini sentiasa rasa diperhatikan oleh diri-Mu yang Maha Memerhati. Sembah kesyukuran kehadrat-Mu tanda cintaku bersemi di hati. Wassalam-Raudhatul Asrar.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...